حتما صبحانه بخورید 

لطفا صبحانه بخورید 

لطفا یک بار دیگر فایده های خوردن صبحانه را مرور و دانش آموزانتان را هم با آن آشنا کنید. شاید تصمیم بگیرید مراسم صبحانه خوری در کلاس ترتیب دهید.

 تا اهمیت این وعده ی غذایی را در ذهن دانش آموزانتان ماندگار کنید.

از افسردگی و کسالت جلوگیری کنید 

پزشکان معتقدند، صبحانه ی سالم و مغذی، علاوه بر بهبود عملکرد مغز و سلامت جسم، بر سلامت روح انسان نیز مؤ ثر است. کسانی که صبحانه میل می کنند؛ در طول روز تمرکز و هوشیاری بیشتری دارند و افراد کارامدتری هستند. صبحانه خوردن قند خون را تنظیم می کند و با ذخیره کردن انرژی به انسان کمک می کند در ساعت های میانی روز توانایی ذهنی و جسمی کافی برای انجام فعالیت داشته باشد.

 معجزه ی صبحانه بیش از آن است که ما فکر می کنیم. صبحانه سوخت و ساز بدن انسان را تنظیم می کند و با  تأمین  مواد غذایی ضروری در ابتدای روز، باعث می شود شاداب تر و با انگیزه تر باشیم. به کسانی که این وعده ی غذایی را حدف می کنند، خلق و خوی بهتر و آرامش بیشتری دارند، زیرا صبحانه از افسردگی و کسالت جلوگیری می کند.

 

خوردن صبحانه شما را از چاقی نجات می دهد. پزشکان تغذیه، به افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می کنند، این وعده ی غذایی را از دست ندهند. کسی که صبحانه نمی خورد، در زمان ناهار بیش از اندازه‌ی طبیعی گرسنه می شود و تمایل بیشتری به خوردن غذاهای چرب پیدا می کنند. یا در طول روز، برای جبران آنچه در وعده ی صبحانه به بدن خود نرسانده است، تنقلات، شیرینی و شکلات می خورد و در نتیجه چاق می شود.

صبحانه چه بخوریم؟

کلسیم را از یاد نبرید: خوردن یک لیوان شیر، مقداری پنیری یا کمی ماست، که حاوی کلسیم هستند، به داشتن دندان‌ها و استخوان‌هایی محکم و سالم کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این، شیر یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای رفع استرس است.

زرده‌ی تخم‌مرغ، به دلیل داشتن ویتامین  D  ، گزینه‌ی مناسبی برای صبحانه است.  اگر در کنار آن کمی سبزی هم میل کنید، می‌توانید دندان های سالم‌تری داشته باشید.

 شکر کمتری مصرف کنید : مواد غذایی حاوی شکر به هیچ عنوان برای دندان‌ها مناسب نیستند. سعی کنید خوراکی‌هایی بخورید که مقدار شکر و قند در آن‌ها کم باشد

یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌های ایرانی‌ها در وعده‌ی صبحانه چای است. خوردن چای کم رنگ به رفع خواب‌آلودگی و افزایش گردش خون کمک می‌کند و آرامش می‌بخشد. برای رفع آلودگی در کنار چای غلات سبوس‌دار مانند ذرت و گندم، میوه‌هایی مانند فندق و پسته و بادام، که حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین E هستند، بخورید.